Saturday, June 28, 2014

Cotton Soft Japanese Cheesecake versi Plain

Esok 1 Ramadan. Justeru, saya tak pasti sama ada saya akan rajin membaking atau tidak sepanjang bulan Ramadan tahun ini. Membaking kek mungkin slow sedikit dan rasanya nak buat biskut raya sendiri. Buat yang simple-simple je la, itu pun kalau berkesempatan.



Maka hari ini saya nak berkongsi rupa Cottonsoft Japanese Cheesecake sekiranya dimakan tanpa topping. Kali ini juga saya buat bentuk segi empat tepat supaya senang nak dipotong. Kek ini tahan lama sekiranya diletakkan di dalam bekas kedap udara dan letakkan pula dalam peti sejuk. 

sebelum dipotong

Telah dipotong kecil


Resepi Step-by-Step boleh lihat di link ini. Kepada yang nak cuba buat kek ini sekali lagi saya ingatkan, pastikan masa pukul putih telur tu, pukul sampai soft peak (bertanduk), kalau tidak kek anda akan jadi puding. 

Akhir kata, selamat menjalani ibadah puasa. Semoga segala amalan yang dibuat mendapat berkat dan keredhaan Ilahi.

Sekian. 

No comments: