Tuesday, December 25, 2012

Step by Step... Cheezy Pastry Crabsticks



Kadang-kadang tu saya pun hairan juga bagaimana saya boleh menjadi rajin. Selalunya yang memotivasikan saya adalah `perut yang lapar'. Seperkara lagi yang menjadi pendorong kerajinan ialah adanya stok bahan-bahan mentah tertentu dalam rumah.
 
Oleh kerana ada pastry puff dalam peti sejuk di samping perut yang lapar, maka sekali lagi saya menjadi rajin. Pastry puff, boleh buat puff apa sahaja yang kita suka. Maksudnya, apa sahaja yang anda ada dalam peti sejuk. Dan dalam peti sejuk saya ada crabstick hehehe....

 
 
Bahan-bahan (untuk buat 4 puff, kalau nak buat lebih, lebihkan je la bahan)
 
4 keping pastry puff
4 batang filament crabstick (saya celur seketika dan tos)
keju mozarella secukupnya
sedikit serbuk lada hitam
kalau suka boleh tabur keju parmesan (yang dah diparut)
 
Cara-cara
 
Panaskan oven 200 darjah. Ambil sekeping pastry puff.

 
 
Letak sebatang crabstick atas puff.

 
 
Taburkan sedikit serbuk lada hitam.

 
 
taburkan keju Mozarella secukupnya.

 
 
Lipat tutup pastry dan tekan-tekan kelilingnya guna garfu.



 
Hiris sedikit pada permukaan puff. Kalau suka taburkan sedikit keju Parmesan pada permukaan puff.


 
 
Susun dalam loyang dan bakar sehingga puff kembang dan berwarna sedikit perang.

 
 
Keluarkan dan hidanglah panas-panas. Resepi yang mudah & sedap. Puff ni macam beli di bakery.


 
 
 


No comments: