Tuesday, July 31, 2012

Nasi Ayam Penyet & Lime Assam Boi Mocktails... Catatan Ramadhan 2012



Ramadhan ke-9 Ahad lalu, saya masak special sikit untuk berbuka puasa. Atas permintaan Mr. Hubby, saya masak Nasi Ayam Penyet. Ini adalah kali kedua saya masak Nasi Ayam Penyet. Mr. Hubby dengan hasya memang suka nasi ni.



Ayam berempahnya pun memang sedap. Sambalnya pun cukup rasa. Kali ini juga saya tak buat ayam quarter tapi goreng ayam yang bahagiannya lebih kecil. Saya juga buat separuh adunan untuk sambal nasi ni.Untuk resepi lengkap boleh ke link ini.



Selain daripada Nasi Ayam Penyet, saya juga buat mocktails. Kali ini Lime Assam Boi Mocktails.



Minuman yang sungguh lazat dan segar ni adalah gabungan Sprite + Perahan limau nipis + Asam boi. Boleh cuba sebab memang sedap.



weekend, sempatlah nak masak yang rumit-rumit. Weekdays tak larat. Selamat berpuasa dan membuka puasa!


No comments: